Cyberpunk. Gra fabularna mrocznej przyszłości
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Tytuł oryginału:
- Cyberpunk: The Roleplaying Game of the Dark Future
- Wydawnictwo:
- Copernicus Corporation
- Data wydania:
- 1994-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1994-01-01
- Data 1. wydania:
- 1990-08-28
- Liczba stron:
- 270
- Czas czytania
- 4 godz. 30 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8386758007
- Tłumacz:
- Jacek Brzeziński, Tomasz Jasinkiewicz
- Tagi:
- rpg cyberpunk wszczepy przyszłość fantastyka
Gra Fabularna (RPG),której akcja odbywa się w (niedalekiej) przyszłości.
Cyberpunk 2020
Gra fabularna mrocznej przyszłości
Korporacje kontrolujące świat z wysokości swych megalitycznych biurowców, umacniają swą władzę za pomocą armii cybernetycznych zabójców. Na ulicy, w dżungli zniszczonego miasta szaleją boostergangi. Zabijając i plądrując. Reszta świata to wieczne szaleństwo, w czasie którego technicy biogenetycznie kształtują ciała opancerzonych wojowników autostrad w najbardziej czadowych klubach, najgorszych knajpach i w najciemniejszych uliczkach po tej stronie postholocaustu. Przyszłość nigdy nie rysowała się w tak czarnych barwach.
Lecz możesz to zmienić. Masz złącza interface'u w nadgarstkach, broń w ręku, lasery w oczach, zaprogramowane chipy w umyśle. Jesteś podłączony, wzmocniony cybernetycznie i w tym stanie zmierzasz do fatalnej Krawędzi Przeznaczenia. Do której dojść mogą tylko najmocniejsi i najlepsi. Dlatego, że jesteś CYBERPUNKIEM.
CYBERPUNK: oryginalna gra fabularna mrocznej przyszłości. Świat korporacyjnych zabójców, rockowych herosów i wypalających mózgi cyberhackerów. Świat najnowocześniejszych technologii i intensywnej akcji w mieście. W tej książce znajdziesz wszystko, co będzie ci potrzebne do przeniesienia się na mroczne miejskie uliczki - za pomocą systemu, który łączy w sobie najbardziej realistyczną akcję i przyjemność gry.
Występują:
Rockmani - Herosi hard rocka, którzy muzyką chcą zmienić świat!
Solo - korporacyjni cyberżołnierze - bardziej maszyny, niż ludzie!
Netrunnerzy - Najlepsi hackerzy, którzy mogą włamać się do każdej fortecy danych!
Reporterzy - Dziennikarze, którzy zrobią wszystko, żeby poznać prawdę!
Nomadzi - Motocyklowi renegaci podróżujący po śmiertelnych autostradach Postholocaustu!
Businessmani - ludzie interesu grający w zabójczej grze Korporacji!
Technicy - Mistrzowie cybernetyki w wieku metalu!
Fixerzy - Uliczni kombinatorzy, którzy wiedzą wszystko!
Gliniarze - Strażnicy prawa w dżungli wielkiego miasta!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 63
- 42
- 26
- 8
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Jak się w to zagrywałam! W latach 90-tych, obok Warhamera, było to moje ulubione RPG. Ale książka nie tylko jest podręcznikiem do gry, jest też kopalnią pomysłów jak mogłaby wyglądać przyszłość, czy raczej nasza teraźniejszość, według żyjących w 1980 roku. Dla mnie samo to jest na tyle ciekawe, że lubię do tego podręcznika, i jego następców, wracać. Porównywanie tego, jak widziano lata 20-te w 80-tych jest co najmniej fascynujące.
Jak się w to zagrywałam! W latach 90-tych, obok Warhamera, było to moje ulubione RPG. Ale książka nie tylko jest podręcznikiem do gry, jest też kopalnią pomysłów jak mogłaby wyglądać przyszłość, czy raczej nasza teraźniejszość, według żyjących w 1980 roku. Dla mnie samo to jest na tyle ciekawe, że lubię do tego podręcznika, i jego następców, wracać. Porównywanie tego, jak...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toOd mojej ostatniej sesji w CP2020 minęło niemal 20 lat, ale okazuje się, ze wciąż pamiętam sporą część realiów świata i mechaniki. Wiadomo, że na moją ocenę w sporym stopniu wpływa czynnik nostalgii, dlatego jest wysoka, pomimo oczywistych błędów, jakie widzę w mechanice, jej niepotrzebnego skomplikowania i anachroniczności. Poza tym niektóre wynalazki, które autorzy gry wyobrażali sobie w 2020, wydają się wręcz śmieszne z dzisiejszego punktu widzenia, podobnie jak wizja Sieci. A jednak fajnie było na nowo zanurzyć się we wspomnieniach.
Od mojej ostatniej sesji w CP2020 minęło niemal 20 lat, ale okazuje się, ze wciąż pamiętam sporą część realiów świata i mechaniki. Wiadomo, że na moją ocenę w sporym stopniu wpływa czynnik nostalgii, dlatego jest wysoka, pomimo oczywistych błędów, jakie widzę w mechanice, jej niepotrzebnego skomplikowania i anachroniczności. Poza tym niektóre wynalazki, które autorzy gry...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSystem RPG jako książka do zrecenzowania, świat się kończy :) Owszem ten system ma wady wymienione przed przedmówców ale był to jeden z pierwszych systemów RPG po polsku w który zagrałem. Poza tym wyróżniał się tym iż nie był osadzony w świecie magii, orków, krasnoludów itd. później ktoś zrobił dwa w jednym i tak powstał Shadowrun (ale to temat na osobną opowieść). Mnie zafascynowała w tym systemie wizja mrocznej przyszłości, bohaterowie (można było sobie stworzyć np. takiego Macgyver-a) o rockmanie, nomadzie, fixerze i innych postaciach nie wspominając. Cyborgizacje i nowe technologie m.i.n. nanoidy, wszechobecne korporacje sprawujące faktyczne rządy i wiele, wiele innych. Miłość do Cyberpunka trwa u mnie do dziś.
System RPG jako książka do zrecenzowania, świat się kończy :) Owszem ten system ma wady wymienione przed przedmówców ale był to jeden z pierwszych systemów RPG po polsku w który zagrałem. Poza tym wyróżniał się tym iż nie był osadzony w świecie magii, orków, krasnoludów itd. później ktoś zrobił dwa w jednym i tak powstał Shadowrun (ale to temat na osobną opowieść). Mnie...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPo pierwsze - polskie wydanie jest paskudne. Kupowałam nowy egzemplarz całkiem niedawno (więc zakładam, że jeśli były jakieś erraty, to powinny być uwzględnione),ale jest w nim sporo błędów - w tekście, w składzie, w formatowaniu. Poucinane zdania, mocno nieintuicyjny rozkład elementów na stronie, zmieniające wielkość czcionki - to wszystko się zdarza, nierzadko, i czasem zmusza do wyszukiwania zasad w sieci, dla pewności.
Po drugie - mechanika ma swoje lata, i to widać. Bez matematyki się nie obejdzie, i można się od tego odbić. Siłą systemu jest setting i klimat, a mechanika to wspiera - o wsparcie płynności z gry musimy się troszeczkę postarać sami ;). Z moich sugestii:
- ogranie "na sucho" przynajmniej kilku konfiguracji walk z graczami przed każdą nową kampanią to świetny pomysł. Strzelanina Piątkowej Nocy (system walki) jest fajna i daje dużo frajdy, pod warunkiem że toczy się w miarę płynnie, a do tego musimy wiedzieć, co i gdzie dodawać (albo jak modyfikujemy zasady, żeby tego nie robić)
- kolejnym dobrym pomysłem jest przeszukanie sieci pod kątem popularnych modyfikacji i uproszczeń zasad, jest tego masa - można sobie powybierać i skonfigurować system pod siebie.
- o ile cała drużyna nie chce grać netrunnerami, polecam zapomnieć o tej klasie jako czymś grywalnym. Koniec kropka - bez poważnych ingerencji w mechanikę systemu netrunner w mieszanej drużynie zabije płynność sesji.
Po trzecie - jak ktoś przepada za klimatem, jest z tego świetna zabawa. Przyzwolenie na "styl ponad wszystko" daje duże pole do popisu (pamiętajmy, że ponure, zlane deszczem ulice Los Angeles to styl, tak jak chromoręcy bogowie rocka przemawiający głosem Keanu Reevesa).
Podsumowując, system wymaga trochę pracy od Mistrza Gry, ale we wprawnych rękach podsunie narzędzia do poprowadzenia wspaniałych przygód. Czymś trzeba zaspokoić pragnienie w oczekiwaniu na CP2077, to się sprawdzi świetnie.
Na koniec - gorąco polecam przyjrzenie się dodatkom dostępnym na DriveThruRPG. Dla Mistrzów przydatne będą przede wszystkim Night City (szczegółowy opis miasta z masą haczyków na przygody) oraz Augmented Reality (zestaw tabel losowych do generowania NPC i lokacji, świetnie utrzymuje i wpiera klimat, pozwala na uzupełnienie naszych pomysłów smaczkami i szczegółami). Przygody modułowe również ciekawe, chociaż tutaj to już zdecydowanie bardziej kwestia gustu.
Po pierwsze - polskie wydanie jest paskudne. Kupowałam nowy egzemplarz całkiem niedawno (więc zakładam, że jeśli były jakieś erraty, to powinny być uwzględnione),ale jest w nim sporo błędów - w tekście, w składzie, w formatowaniu. Poucinane zdania, mocno nieintuicyjny rozkład elementów na stronie, zmieniające wielkość czcionki - to wszystko się zdarza, nierzadko, i czasem...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toNiech krytycy tej opinii wezmą pod uwagę, że owszem, mechanika gry jest paskudna. Ale to element jej staroświeckiego uroku!
Niech krytycy tej opinii wezmą pod uwagę, że owszem, mechanika gry jest paskudna. Ale to element jej staroświeckiego uroku!
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPodręcznik do gry RPG, którego akcja jest osadzona w (niedalekiej) przyszłości. Przyszłości alternatywnej i tak różnej od naszej. Grało się, grało. Teraz śmieszy, ale powspominać zawsze miło ;]
Edit: Mało kto wie jak na razie, że na podstawie tej gry, CD Projekt Red (twórcy Wiedzmina) tworzą swoją nową grę. Będzie kozacko :]
Podręcznik do gry RPG, którego akcja jest osadzona w (niedalekiej) przyszłości. Przyszłości alternatywnej i tak różnej od naszej. Grało się, grało. Teraz śmieszy, ale powspominać zawsze miło ;]
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toEdit: Mało kto wie jak na razie, że na podstawie tej gry, CD Projekt Red (twórcy Wiedzmina) tworzą swoją nową grę. Będzie kozacko :]
Troszkę się już ta wizja przyszłości z lat 80-90 zepsuła, ale to wciąż klasyka klasyki. Osobny gatunek, z osobną nazwą. Trudno nie czuć respektu (i ogromnej radości).
Troszkę się już ta wizja przyszłości z lat 80-90 zepsuła, ale to wciąż klasyka klasyki. Osobny gatunek, z osobną nazwą. Trudno nie czuć respektu (i ogromnej radości).
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toWspomnień czar!
Wspomnień czar!
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSystem nie jest tak ciekawe jak się spodziewałem. Lepiej zostanę przy prowadzeniu Warhammera i Gry o tron
System nie jest tak ciekawe jak się spodziewałem. Lepiej zostanę przy prowadzeniu Warhammera i Gry o tron
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toTrochę przestarzały system RPG. Mimo wszystko klasyka.
Trochę przestarzały system RPG. Mimo wszystko klasyka.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to