rozwińzwiń

Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.

Okładka książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90. Agata Jakóbczak
Okładka książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.
Agata Jakóbczak Wydawnictwo: Znak Literanova Ekranizacje: Transformers (2007) film, kino, telewizja
288 str. 4 godz. 48 min.
Kategoria:
film, kino, telewizja
Tytuł oryginału:
Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.
Wydawnictwo:
Znak Literanova
Data wydania:
2018-08-13
Data 1. wyd. pol.:
2018-08-13
Liczba stron:
288
Czas czytania
4 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788324047048
Ekranizacje:
Transformers (2007)
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Moje Dolomity! Vito Casetti Witold Casetti, Agata Jakóbczak
Ocena 4,5
Moje Dolomity!... Witold Casetti, Aga...
Okładka książki Moja Toskania! Vito Casetti Witold Casetti, Agata Jakóbczak
Ocena 6,2
Moja Toskania!... Witold Casetti, Aga...

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

Kiedy reklamy przebijały programy



719 1 155

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
133 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
49
47

Na półkach:

Czytając Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80. - 90 zastanawiałem się, czy sentymentalizm autorki Agaty Jakóbczak nie zaszkodził książce. Historia jak to rodził się rynek reklamy w Polsce w latach 80. XX wiek to też historia jak rodził się w naszym kraju biznes, media. To historia trochę szaleńców, którzy wkraczali i byli pionierami na nowym rynku. Czytelnik dzięki lekturze może dowozić się jak powstały takie kampanie jak Ojciec prać cy Teletombola. Jednak miałem wrażenie, że autorka o ciemniejszej stronie tego interesu, pisała kilka zdań pod wpływem wydawcy. Było nie było sama go współtworzyła i czasami mam wrażenie, jak to bywa z młodością, idealizuje się ją. A czytanie po raz n-ty, że wtedy nie było Internetu i telefonów komórkowych to taka obraza czytelnika. Odbiorca chyba nie jest aż tak tępy, by tego nie wiedzieć, by tego nie pamiętać.

Czytając Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80. - 90 zastanawiałem się, czy sentymentalizm autorki Agaty Jakóbczak nie zaszkodził książce. Historia jak to rodził się rynek reklamy w Polsce w latach 80. XX wiek to też historia jak rodził się w naszym kraju biznes, media. To historia trochę szaleńców, którzy wkraczali i byli pionierami na nowym rynku....

więcej Pokaż mimo to

avatar
319
45

Na półkach: , ,

W polskiej historii bardzo fascynują mnie dwa okresy. Lata tuż po II wojnie, kształtowanie się PRLu i właśnie ostatnie jego lata wraz z początkiem transformacji. Gdy w powszechnej szarości coraz bardziej dawał o sobie znać powiew innego życia z zachodu, a na ekranach kineskopów bohaterowie 90210 próbowali odnaleźć prawdziwą miłość, w życiu ludzi, z każdym dniem większą rolę zaczęła odgrywać reklama telewizyjna. I właśnie o tym jest ta książka.

Agata Jakóbczak nadzwyczaj dobrze operuje językiem, mam wrażenie, że nawet najnudniejsze tematy napisane przez nią, byłyby w stanie mnie zaciekawić. A tu nie dość, że historia jest fascynująca, to i napisana świetnie. Autorka mniej więcej chronologicznie przedstawia dzieje najważniejszych ludzi z branży i pionierów reklamy. Od zupełnie amatorskich produkcji z lat 80, przez czasy artystycznych eksperymentów, aż po profesjonalne reklamy wielkich agencji. Nie jest to w żadnym razie historyczne opracowanie, bardziej zbiór luźnych anegdot (ale zawsze podpartych źródłami, to się ceni),doprawionych dużą szczyptą nostalgii. Opisy najciekawszych reklam i kampanii też oczywiście są. Wiele z nich znam, chociaż nie dane mi było ich zobaczyć, kiedy pojawiały się w telewizji, za późno się urodziłem niestety. Ale zawsze ciekawie przeczytać kto i jak je tworzył. Gdzieś w tle zarysowane są też realia życia w tamtych latach, ale schodzi to na dalszy plan.

Autorka niestety bardzo po macoszemu potraktowała koniec lat 90. Są tylko lekko napomknięte ciekawe reklamy z tych czasów i fajrant. Szkoda, bo to też niewątpliwe ciekawy okres. Jest też trochę nieuzasadnionego moim zdaniem narzekania na obecne reklamy. One też idą z duchem czasu i nie będą stale takie same. Ale mimo wszystko jest to ciekawa pozycja, szczególnie dla osób zainteresowanych tym okresem.

.
https://www.instagram.com/bourboonkid/

W polskiej historii bardzo fascynują mnie dwa okresy. Lata tuż po II wojnie, kształtowanie się PRLu i właśnie ostatnie jego lata wraz z początkiem transformacji. Gdy w powszechnej szarości coraz bardziej dawał o sobie znać powiew innego życia z zachodu, a na ekranach kineskopów bohaterowie 90210 próbowali odnaleźć prawdziwą miłość, w życiu ludzi, z każdym dniem większą rolę...

więcej Pokaż mimo to

avatar
636
217

Na półkach:

Taka 6 z plusem. Językowo mogłoby być lepiej, z pewnością na ocenę w znacznej mierze wpływa nostalgia.

Taka 6 z plusem. Językowo mogłoby być lepiej, z pewnością na ocenę w znacznej mierze wpływa nostalgia.

Pokaż mimo to

avatar
228
192

Na półkach:

Przebiegłem przez cały tekst, bo branża jest mi bliska. Książka zainteresuje pewnie wyłącznie ludzi reklamy i mediów, którzy chcieliby się dowiedzieć jak zaczynali ich szefowie. Opisywany czas - zwłaszcza patrząc z perspektywy 20-30 lat - jest okresem wyjątkowo dla Polski ciekawym, ale niech czytelnik nie oczekuje, że znajdzie w tym tytule jakieś zajmujące, historyczne opracowanie. To tylko zbiór banalnych, czasem wręcz trywialnych faktów, anegdotek i ciekawostek zebranych przez naocznego świadka w kilka tematycznie i chronologicznie ułożonych rozdziałów. Dobrze, że ktoś spisał takie wspomnienia, mają one pewną wartość bez względu na jakość samego pisania. Chyba nie ma tu nic więcej do dodania.


Zapraszam na fb na mój nowy blog do dyskusji po więcej bezkompromisowych recenzji.

Przebiegłem przez cały tekst, bo branża jest mi bliska. Książka zainteresuje pewnie wyłącznie ludzi reklamy i mediów, którzy chcieliby się dowiedzieć jak zaczynali ich szefowie. Opisywany czas - zwłaszcza patrząc z perspektywy 20-30 lat - jest okresem wyjątkowo dla Polski ciekawym, ale niech czytelnik nie oczekuje, że znajdzie w tym tytule jakieś zajmujące, historyczne...

więcej Pokaż mimo to

avatar
49
27

Na półkach: ,

Przyjemna książka. Trochę anegdotek, trochę historii reklamy w Polsce i przełomowych reklam z tamtych czasów, trochę tła przedstawiającego rzeczywistość lat 80-tych i 90-tych. Przeszkadzało mi właśnie to trochę, bo oczekiwałam trochę więcej.

Przyjemna książka. Trochę anegdotek, trochę historii reklamy w Polsce i przełomowych reklam z tamtych czasów, trochę tła przedstawiającego rzeczywistość lat 80-tych i 90-tych. Przeszkadzało mi właśnie to trochę, bo oczekiwałam trochę więcej.

Pokaż mimo to

avatar
605
177

Na półkach: ,

Przyjemnie jest sobie przypomnieć stare polskie reklamy. W książce można poznać kulisy ich powstawania, a niektóre perypetie twórców wydają się wręcz nieprawdopodobne. Taka mała podróż sentymentalna (chociaż "Ćwiartka raz" Korwin-Piotrowskiej dla mnie bezsprzecznie lepsza).
Ciekawe, że kiedyś czekało się na reklamy, oglądało z wypiekami na twarzy... teraz raczej nużą i stanowią przerwę na zrobienie czegokolwiek w ich trakcie, żeby tylko ich nie oglądać. Zastanawia mnie nawet, czy na kogoś te reklamy w ogóle jeszcze działają? Nie wszystko co kupuję znam z reklam. Oczywistym jest fakt, że niektóre produkty w gust trafiają mimo braku reklamy, a inne nie trafiają mimo świetnych spotów. Rozumiem reklamowanie nowości, żeby wprowadzić produkt na rynek. Ale kręcenie kolejnej reklamy proszku X czy płynu do naczyń Y - czy to nie przerost formy nad treścią? Miliony idące w reklamę to dla mnie abstrakcja i zbytek i jawny wyraz przerostu konsumpcjonizmu. Ale to taka dygresja nie mająca związku z treścią książki :)

Przyjemnie jest sobie przypomnieć stare polskie reklamy. W książce można poznać kulisy ich powstawania, a niektóre perypetie twórców wydają się wręcz nieprawdopodobne. Taka mała podróż sentymentalna (chociaż "Ćwiartka raz" Korwin-Piotrowskiej dla mnie bezsprzecznie lepsza).
Ciekawe, że kiedyś czekało się na reklamy, oglądało z wypiekami na twarzy... teraz raczej nużą i...

więcej Pokaż mimo to

avatar
368
297

Na półkach: ,

"Super-bohaterowie polskiej reklamy" to opowieść złożona z chronologicznie ułożonych anegdot na temat życia twórców pierwszych reklam i tego, jak rynek reklamowy zmieniał się w czasie, dorastał do zachodnich rynków i próbował pokazywać swoją szkołę i swoją siłę. Skąd czerpano wiedzę, inspiracje, produkty, plany zdjęciowe i oprogramowanie do montażu - możemy się co nieco dowiedzieć z książki.
Ogólnie jest ona bardzo poprawna i choć temat jest szalenie ciekawy, a przyciągają naszą uwagę reklamy produktów, które wszyscy w odpowiednim wieku pamiętają, to wszystko nie wystarczyło książce żeby przestała być nudna i ciężka do przebrnięcia.

"Super-bohaterowie polskiej reklamy" to opowieść złożona z chronologicznie ułożonych anegdot na temat życia twórców pierwszych reklam i tego, jak rynek reklamowy zmieniał się w czasie, dorastał do zachodnich rynków i próbował pokazywać swoją szkołę i swoją siłę. Skąd czerpano wiedzę, inspiracje, produkty, plany zdjęciowe i oprogramowanie do montażu - możemy się co nieco...

więcej Pokaż mimo to

avatar
865
847

Na półkach:

Reklama dla jednych koszmar podczas oglądania ulubionego programu lub filmu. Dla innych dobry moment by wyjść do toalety lub zrobić sobie kubek kawy. Tak czy tak towarzyszy nam ona czy tego chcemy czy nie wszędzie, wygląda z gazet, wyskakuje w okienkach w czasie surfowania po internecie czy umila nam czekanie na przystanku.
Ale jakie były początki owego fenomenu w Polsce, no ciekawe, toporne tworzone nieomal na chłopski rozum czasami. Wszyscy pamiętamy prusakolep, pumeks purocolor, czy pewną taką nieśmiałość pewnej dziewczyny. Autorka zaprasza czytelnika na podróż sentymentalną do początku wolnego rynku a co za tym idzie na początki produkcji reklam w każdym tego słowa znaczeniu.
Nasi producenci tworzyli cuda na obecne czasy, wykorzystując wszystko co się dało aby osiągnąć zamierzony efekt czasem zaskakując zachodnich twórców.
Ciekawa pozycja dla tych co znają ten czas lub tych wychowanych na kolorowych filmikach o mydle i powidle.

Reklama dla jednych koszmar podczas oglądania ulubionego programu lub filmu. Dla innych dobry moment by wyjść do toalety lub zrobić sobie kubek kawy. Tak czy tak towarzyszy nam ona czy tego chcemy czy nie wszędzie, wygląda z gazet, wyskakuje w okienkach w czasie surfowania po internecie czy umila nam czekanie na przystanku.
Ale jakie były początki owego fenomenu w Polsce,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
127
77

Na półkach: ,

Tak często nie zastanawiamy się nawet jak powstają pewne rzeczy a błąd to! Bo powstawanie pierwszych polskich reklam to JAZDA BEZ TRZYMANKI 😁
No i łezka się w oku kręci 😉

Tak często nie zastanawiamy się nawet jak powstają pewne rzeczy a błąd to! Bo powstawanie pierwszych polskich reklam to JAZDA BEZ TRZYMANKI 😁
No i łezka się w oku kręci 😉

Pokaż mimo to

avatar
1195
210

Na półkach:

Świetna.

Świetna.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    224
  • Przeczytane
    157
  • Posiadam
    62
  • 2019
    10
  • 2018
    8
  • 2020
    5
  • Teraz czytam
    3
  • 2020
    3
  • 2019
    3
  • Ulubione
    3

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.


Podobne książki

Przeczytaj także