Oficjalne recenzje użytkownika
Więcej recenzjiZwierzęta poddane antropomorfizacji to zabieg kojarzący nam się przede wszystkim z literaturą dziecięcą. Słodkie misie, pieski i kotki, które świecą przykładem życzliwego i grzecznego zachowania. Co jednak, kiedy ze zwierząt uczynimy głównych bohaterów literatury pięknej? Tego podjął...
W ostatnich latach Yuval Noah Harari podbijał księgarniane półki z bestsellerami. Jego książki „Sapiens: od zwierząt do bogów”, „Homo deus: krótka historia jutra” i „21 lekcji na XXI wiek” przysporzyły mu licznych fanów. W swojej najnowszej pozycji „Niepowstrzymani. Jak przejęliśmy...
Opinie użytkownika
Niestety, poczucie humoru Pana Allena zupełnie do mnie nie trafiło. Przez cały zbiór uśmiechnęłam się może 2 razy. Rozumiem, że miało być trochę surrealistycznie, trochę absurdalnie, ale ja odniosłam wrażenie, że humor opiera się tu raczej na wciskaniu gdzie popadnie możliwie najbardziej niepasujących do kontekstu rzeczy. Do przesady i do znudzenia.
Pokaż mimo toZ reguły jestem raczej sceptycznie nastawiona do wszelkiej maści poradników, unikam ich, a jeżeli już czytam, to podchodzę do lektury z dystansem. W przypadku książki Reginy Brett mogę jednak śmiało powiedzieć, że nie było tak źle, jak się spodziewałam. Z jednej strony, dla osoby o moim nastawieniu, w niektórych momentach autorka popada w tak wielki optymizm, że aż...
więcej Pokaż mimo toTrudno dać jedną ocenę temu wydaniu, ponieważ dwie powieści oceniam różnie, ale obiecałam sobie, że w miarę możliwości będę tu dodawać wydania, które czytałam, więc jestem temu postanowieniu wierna. "Entliczek-pentliczek" bardzo mnie wciągnął i bardzo się spodobał, natomiast "Spotkanie w Bagdadzie"... Chyba za dużo w tym było z powieści sensacyjnej, a za mało z klasycznej...
więcej Pokaż mimo toPo raz kolejny zostałam urzeczona stylem Dehnela. I chociaż bardziej podobały mi się na wskroś realistyczne "Balzakiana", w tym zbiorze również odnajduję to, co w twórczości Dehnela podziwiam najbardziej. Szczególnie przypadło mi do gustu opowiadanie "Filc" ze swoim babcino-ciotczanym klimatem. W przyszłości będę chyba musiała sięgnąć po "Lalę".
Pokaż mimo toTakiego wrażenia jak "Katedrą w Barcelonie" niestety nie udało się Falconesowi zrobić na mnie "Bosonogą królową". Powieść jest całkiem interesująca, ale prawdziwie wciągnęła mnie dopiero od połowy. Ciekawie jest moim zdaniem pokazana przemiana obu głównych bohaterek w przeciągu całej powieści - żegnałam się z zupełnie innymi kobietami, niż te, które poznałam na początku....
więcej Pokaż mimo toZafón potrafi tworzyć wspaniały klimat! "Gra anioła" to po prostu magiczna opowieść, pięknie napisana, trzymająca w napięciu, z ciekawymi postaciami. I zakończeniem, które pozostawia w niepewności i, jeśli czytało się "Więźnia nieba", zamiast wyjaśniać, nasuwa kolejne pytania.
Pokaż mimo to
Skoki narciarskie fascynują mnie od kilku lat, więc ta pozycja musiała znaleźć się na mojej półce. Czasów wielkiej formy Hannawalda nie pamiętam, ale biografia doskonale przybliżyła mi jego postać. Postać człowieka wyjątkowego, który osiągnął niewiarygodny sukces dzięki ciężkiej pracy, lecz niestety nie udźwignął ciężaru związanej z tym presji.
Oprócz historii samego...
"Fotoplastikon" ma w sobie pewien rodzaj magii, który sprawia, że jestem w stanie wybaczyć nawet fragmenty, w których autor manifestuje swoje poglądy, z którymi kompletnie się nie zgadzam.
Pokaż mimo toWypożyczyłam "Kochanie, zabiłam nasze koty" praktycznie przez przypadek. Nie miałam wcześniej styczności z literaturą Masłowskiej, ale adaptacja filmowa oraz jej dokonania muzyczne nie robiły na mnie dobrego wrażenia. Mimo tego tytuł wydał mi się intrygujący, szczególnie, że lubię koty, poza tym przeczytałam pierwsze zdanie, które jest akurat bardzo udane. Niestety, potem...
więcej Pokaż mimo toZafón, pomimo że tym razem książka jest tak krótka, znowu wprowadza czytelnika, choć na chwilę, w ten magiczny klimat Barcelony i Cmentarza Zapomnianych Książek. Czytanie jego utworów to zawsze czysta przyjemność. Jedynym mankamentem jest wydanie - nie można dostać książki bez równoczesnego kupna "Więźnia nieba". Ja wcześniej tej powieści nie czytałam, więc dla mnie to nie...
więcej Pokaż mimo to
Strasznie podobały mi się poprzednie książki Dana Browna, więc "Inferno" kupiłam w pierwszym tygodniu po polskiej premierze, ale miałam wciąż tyle innych rzeczy do czytania i spraw na głowie, że skończyłam ją dopiero niedawno. I z przykrością muszę powiedzieć, że jestem lekko zawiedziona.
Nie mogę powiedzieć, że powieść jest nudna, fabuła jak zwykle u Browna jest...
Zanim wzięłam się za "Hopeless", przeczytałam o niej mnóstwo pozytywnych opinii, dlatego sama również byłam pozytywnie nastawiona. Nie zawiodłam się, choć nie mogę też powiedzieć, że czułam się zmiażdżona albo wstrząśnięta.
Uwielbiam, kiedy w powieści połączona jest poważna tematyka i humor. Tutaj jest to zrobione idealnie. Z jednej strony cała sprawa porusza i daje do...
W tym tomie detektyw Monk razem z Natalie jedzie do Summit, aby pomóc swojemu staremu przyjacielowi, Randy'emu Disherowi.
Z książek o Monku, które przeczytałam, ta zdecydowanie podobała mi się najbardziej. Poczucie humoru typowe dla detektywa Monka, ale to akurat można znaleźć w każdym tomie.
Muszę przyznać, że o ile zagadki kryminalne są dla mnie w tych książkach zwykle...
Akcja powieści rozgrywa się dwupłaszczyznowo. Mamy czasy współczesne, kiedy prawniczka Diana na prośbę umierającej ciotki decyduje się rozwikłać zagadkę z przeszłości oraz końcówkę XIX wieku, kiedy poznajemy historię Grace, praprababki Diany, która razem z rodziną wyjechała z Anglii do Indii. Tam poznaje swoją miłość, co prowadzi do tragedii.
Zacznę może od wady powieści....
Monk zostaje zwolniony z pracy, przez co musi próbować swoich sił w różnych zawodach. Chociaż Natalie dwoi się i troi, by szukać nowych miejsc pracy i jak najdłużej w nich zostać, Adrian przez swoje manie niszczy każdą szansę. Równocześnie za wszelką cenę chce udowodnić, że Bob Sebes, u którego zaprzepaścił wszystkie swoje oszczędności, jest winien nie tylko defraudacji,...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam szczerze, że zawiodłam się na "Rewersie". Nie oglądałam filmu, ale po opisie książki znajdującym się na odwrocie sądziłam, że głównym tematem powieści jest "walka", którą Sabina rzekomo miała podjąć ze swoim adoratorem. Tymczasem kiedy tylko główna bohaterka poznaje prawdziwe oblicze mężczyzny, praktycznie od razu się go pozbywa. Akcja, która mnie ciekawiła, trwała...
więcej Pokaż mimo to"Balzakiana" to cztery opowiadania, z których każde mówi o czym innym, ale niesie podobne przesłanie. Jest tu historia dziewczyny z konserwatywnej rodziny, która postanawia wyjść za mąż za artystę i wchodzi w zupełnie inny świat, kobiety z dużej rodziny, która ubiega się o miłość swojego licznego rodzeństwa, mężczyzny udzielającego dość specyficznych korepetycji oraz...
więcej Pokaż mimo to
Biorąc się za "Tygrysie wzgórza" nie spodziewałam się niczego specjalnego, raczej zwykłego romansu. Co więcej, trudno było mi przejść przez ok. 120 pierwszych stron. Kiedy jednak przez nie przebrnęłam, akcja ruszyła z kopyta, a powieść urzekła mnie i zachwyciła, a nawet doceniłam te 120 nudnawych stron.
Chyba nigdy wcześniej nie trafiłam na książkę, która tak oddziaływałaby...